vrijdag 20 september 2013

De zomer is nu echt voorbij..............

De zomer is nu echt voorbij,en wat hebben we genoten!
 De paar zeurmomenten dat we het toch echt te heet vonden, en dat het wel erg droog werd zullen we maar vergeten....
En droog was het zonder meer.
Ik heb een aantal nieuwe planten goed in de gaten moeten houden om ze niet te laten verdrogen.

Planten die al jaren staan kunnen wel wat hebben maar die nieuwelingen moet je toch echt 'pamperen' zeg ik altijd.
Gieter erbij en water geven,elke twee dagen opnieuw . Wordt het nog een aardige nazomer of zou het nu definitief voorbij zijn? Ik vind het altijd weer spannend om te zien of die 'late' planten goed in bloei komen,en dan denk ik aan de hoge herfstaster, de donkerblauwe monnikskappen, de fijne bloemetjes van de aster horizontalis,die naast de waterschalen staan en de hoge siergrassen die helemaal achterin staan. Heel de zomer staan deze planten als groene pollen in de tuin,soms een beetje somber,en uitelkaarvallend als je ze niet goed gestut hebt. Dan verwacht je er natuurlijk wel iets van,laten we eerlijk zijn! De gele canna's in de potten op het terras zijn me niet tegengevallen,ze bloeien aaneen stuk door en staan er nog steeds goed bij.Het probleem komt straks waar we ze in de winter laten,ze zijn niet winterhard en moeten net als dahlia's vorstvrij en koel worden opgeslagen.Help,hoe doe je dat?Onze kelder wordt verwarmd en een zolder heb ik niet en in ons tuinhuis vriest het net zo hard als buiten.... Weggooien dan maar? Daar heb ik een enorme hekel aan, hebben jullie een beter idee?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten