zondag 4 augustus 2013

Stien

              Stien's Tuinverhalen        Augustus 2013


Hallo tuinvrienden,

Vanaf nu wil ik proberen regelmatig iets te schrijven over wat mij bezig houdt in mijn tuin, misschien vinden jullie dat leuk om te lezen. Laat maar eens weten wat je er van vindt.

Vandaag is het misschien wel de warmste dag van dit jaar, dik boven de 30*C, niet het beste tuinweer natuurlijk. Meer dan een beetje zitten, wat water geven en dode bloemen uitknippen komt er niet van. Het is wel duidelijk welke planten het nu slecht hebben, die krijgen van mij een extra scheut water. Mijn mooie gele akelei heeft het loodje gelegd ben ik bang, of hij stond te opgesloten tussen zijn buren, of de grote segrijnslak die ik er naast vond heeft hem verslonden! De dit jaar geplante roze Monarda 'Croftway Pink' doen het goed, ik heb er 5 neergezet, maar door de vele bloemen lijkt het een grotere groep.
                                                    

In de klimroos 'New Dawn' bloeit nu tot mijn grote verrassing een lila clematis.  

Ik heb die samen met de roos geplant in 2009 maar ben de naam vergeten. Leuk, zo'n verrassing.


Ik hoop dat de verwachte onweersbui niet te veel schade aanbrengt, een beetje lagere temperatuur is welkom!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten