zondag 1 april 2012

Hartstochtelijk liefdesspel eindigt in drama!




Dhr H. Gels heeft een verklaring voor de stank in zijn tuin en daarbij ook het hoe en waarom hiervan:

"Vanavond, toen Sonja de laatste restjes onkruid uit de perken aan het wieden was kreeg ze knikkende knieën van de schrik . Er lag een enorme vis in de bosjes. Geen opblaasdolfijn of zo maar een echte van zo'n 60cm. We wisten niet hoe hij daar kwam, zo'n metertje of 6 van de sloot vandaan. Maar wat we wel wisten, was dat hij zo dood als een pier was en al behoorlijk in staat van ontbinding. Hij verspreidde een enorme stank. Die roken we al enkele weken en wisten telkens niet waar die vandaan kwam. Gelukkig konden we met het opruimen van die karper een einde maken aan het stankprobleem. Maar de vraag waar dat beest vandaan kwam zo ver van de sloot bleef me bezig houden. Gelukkig is mijn zwager een soort karperoloog, dus hem maar eens even gevraagd waarom deze zware jongen het water voor land verruild had. Zijn verklaring was de volgende:

Karpers beginnen in het voorjaar als het water richting 18ºC gaat te paaien. Ze springen dan, dol van het minnespel, boven het water uit en buitelen over elkaar heen. Een paar weken geleden toen het zo lekker warm was heb ik inderdaad veel geplons gehoord in de sloot. Vooral omdat het water daar erg ondiep is, is die temperatuur natuurlijk zo bereikt. Mijn zwager vermoedt dat deze jongen een beetje te enthousiast is geweest, waardoor hij tijdens het liefdesspel op het droge is beland. Klapperend met zijn krachtige staart heeft hij zich terug in de sloot proberen te werken. Echter het noodlot lijkt hem in tegenovergestelde richting gestuurd te hebben. Arm dier. Het zal je maar gebeuren: Een stevige vrijpartij eindigend in de verstikkingsdood. Ik was er een beetje beduusd van. Sonja niet. Zij concludeerde dat kerels zich nu eenmaal altijd en overal moeten uitsloven om bij de vrouwtjes in het gevlei te komen. "Dat krijg je ervan. Hij moest natuurlijk laten zien dat ie het hoogste boven het water kon springen". Meer compassie met de vis zat er niet in. Ik ben blij dat ik geen karper ben!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten